Porträtt Av Morfar

I julas tecknade jag ett porträtt av morfar, men det blev inte så bra, så för en tid sedan
på började jag ett nytt porträtt men jag insåg att jag behövde lärarnas hjälp med tips och
råd för att kunna färdigställa det, det jag var mest osäker på i porträttet var ögonen och näsan
retades lite men jag fick god hjälp av Friedas dotter Emma som gav mig råd och tips och visade
hur jag kunde få teckningen så lik fotot som möjligt och jag blev jätte nöjd med det! Jag hoppas att morsan, mina mostrar och mormor också blir det! Det var kul att göra den här teckningen, jag tror att jag ville hedra morfar på något sätt med den eftersom jag har så fina minnen med honom plus att jag saknar honom, b la minns jag att han läste Bilbo - En hobbits äventyr för mig och mina bröder när vi var mindre, det var fina härliga mysiga stunder fyllda av spänning och fantasier! Det var som att man dyrkade honom på något sätt för att han tog sig tid att läsa en så bra bok för oss och jag minns när jag tog promenader i skogen i Småland så brukade jag fantisera om att hitta sådana platser som han berättade om i sagan.


Kommentera här: