Teckning av En Dali målning




En dag när jag hade svårt att komma på något att göra satt jag och bläddrade i en bok om konstnären Salvador Dali och hans konstverk. Dali målade surrealistiskt och jag tyckte att det skulle vara en utmaning att se om jag kunde teckna en av hans tavlor. Valet föll på en tavla som heter ”Ung jungfru sodomiserad av den egna kyskhetens horn”. Det är en ganska detaljrik tavla som kändes svår men kul att göra, ja jag blev mycket nöjd med resultatet! En sak som jag tycker är lite konstigt eller kul är att många verkar anmärka på rumpan, att det är det som de lägger märke till när jag själv tycker att den har så mycket annat att bjuda på, jag tycker att den förmedlar en känsla som jag inte kan sätta fingret på men som kan kännas lite ensamt eller övergivet. Samtidigt känns den lite sensuell på något sätt även om jag då måste erkänna att det är hand i hand med brutalitet.

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Tack för kommentaren! =)

Ja, jag är lite bättre. Har hosta, näsan krånglar & rösten låter som en gammal tant, precis som jag har rökt eller nåt, haha. Igår kunde jag knappt prata. Jag känner mig frisk annars. Kram

Kommentera här: