Papillon




Förra veckan, när det var filmtillval började vi se filmen Paillon.
Vi såg bara halva eftersom läraren tyckte att filmen var så lång.
Igår såg vi den andra delen av filmen.


Jag tyckte om den här filmen, den har ett historiskt värde
och filmen hade en förmåga att påminna mig om människans
ständiga girighet, brutalitet och omänsklighet, det är klart det
finns mänsklighet i filmen också, medlidande mellan fångar och
acceptans. För att vara så gammal som den är tycker jag att den
är välgjord handling och bra dramatiskt skildrade scener, ok det
var väl inte riktigt den snabbhet i rörelserna som man ser i dagens
filmer men ändå, den hade något att säga, att berätta om och vad
är det den berättar om då? Jo om fångarnas liv på franska djävulsön
och några fångars desperata försök att fly. (Genom historien var det fler
som försökte fly), det är iallafall kul att en av fångarna i filmen tillslut lyckas,
Papillon! Jag kan rekomendera den här filmen, jag tror den kan ses av alla!


I skolan gav jag filmen betyget 7,5, där har vi en skala från 1 - 10, så det
känns som jag måste ge den ganska högt betyg i min blogg, vilket blir 5,5P

Kommentera här: