Instängd

Natten till idag hade jag svårt att somna. Jag låg och lyssnade på nyheterna om hur det skulle bli med vädret och på rapporter om 2 bränder som senare till och med blev 4 i Ystad under natten. Nu har de gripit Gryningspyromanen igen, men man väntar bara på nyheter om att han har släppts igen. Polisen har ju inte ens råd att bevaka honom!!!

Framåt morgonen då jag vanligtvis brukar gå upp för att gå till tåget och ta mig till skolan hade jag bestämt mig, jag tänkte skita i att ens försöka ta mig dit eftersom snöovädret som hade börjat på kvällen skulle bli sämre framåt eftermiddagen och strandsatt i Tomelilla hade jag ingen lust att bli.
Jag har en katt att ta hand om och honom lämnar jag ogärna mer än ett dygn ensam hemma. Dels för att han behöver vatten och mat, dels för att han verkar ha en förmåga att bli orolig. Jag bor på 3:e våningen och ibland när jag är på bottenvåningen kan jag höra honom sitta och kalla på mig bakom dörren plus att när jag kommer hem så sitter han alltid vid dörren och vill lukta på min hand innan jag går in.

Hursomhelst ringde jag alltså till plugget men jag fick inte tag i någon av lärarna, men när jag hade avslutat samtalet så hade en av lärarna ringt och talat in ett meddelande om att hon tyckte att jag skulle stanna hemma eftersom det såg ut som om ingen av lärarna heller skulle kunna ta sig till skolan, jag lydde den uppmaningen med glädje men har ändå varit ute lite för vissa ärenden och ut behövde jag nog komma för snön har en förmåga att få mig att känna mig instängd och det är ingen trevlig upplevelse! Jag tror inte att jag behöver säga mer om det utan låter fotona tala för sig själv.
För övrigt hänger snö oroväckande långt ut över vissa hustak och så finns det en del giganstiska monsteristappar jag har sett sådana som jag tror är över 1 meter som inte heller ser särskilt skrattretande ut om de skulle falla ner på någon.

Hur det blir med skolan imorgon får jag se, jag slutar kvart i 12 imorgon men är tågen och bussarna allt för försenade får jag nog ringa och säga att jag inte kommer.




Fönstret tidigt i morse. Under fönstret
har jag en soffa där jag brukar sova för att
kunna se på teve tills jag somnar...om det funkar





Fönstret i eftermiddags.




Fönstret nu ikväll.

Kommentera här: